Så utforskar du Lund på en helg

Om du ska plugga i Lund har du en rolig tid framför dig. För att bekanta dig med Lund är det perfekt att åka dit på ett helgbesök. Boka hotellrum i centrala Lund och utforska stadskärnan, universitetet med omnejd och några sevärdheter.

Lund är en riktigt studentstad. Det är en fördel att plugga i en stad där du har många jämlikar. Innan du flyttar till Lund är det en bra idé att åka dit på besök. Ett tips är att du bokar hotellrum i lund över en helg och utforskar staden ordentligt. Välj ett hotell som ligger centralt, då har du nära till det mesta som är bra att kika närmare på. Att använda cykel som transportmedel i Lund är perfekt. När du är där på besök kan du hyra en cykel och testa cykla i staden. Passa på att cykla förbi sevärdheter som Stadsparken där valborgsfirandet äger rum och Domkyrkan.

“Det finns så mycket info som en lär sig efter hand.” Läs om fler pluggtips i Lund här.

Besök universitetet och biblioteket

När du ska plugga i Lund är det betydelsefullt att du besöker universitetet, biblioteket och eventuellt någon studentkår. Om du har fått napp på någon bostad är det perfekt att kolla in den. Ett annat tips när du är i Lund är att kolla upp var du kan handla billig mat för att kunna hålla kostnaderna nere under studenttiden. Tänk på att du med tiden kommer att lära dig staden.